zaterdag 26 september 2015

Dag 37- tuincentrum

Op dag 31 zijn manlief en ik naar het tankstation gegaan om opheldering te vragen over ons bij elkaar gespaarde cadeaubonnen. We zouden uiterlijk donderdag 24 september een terugkoppeling krijgen. Het werd donderdag en de telefoon bleef stil. (Zucht!)
Vrijdagochtend heb ik zélf dus maar gebeld. De medewerkster wist ervan en had haar bedrijfsleidster hier al een e-mail over gestuurd. Zij beloofde mij na haar dienst terug te bellen met een terugkoppeling.
Haar dienst zou tot 14.00 uur duren. En, ja hoor... Om 14.15 uur werd ik terug gebeld met goed nieuws! De juiste cadeaubonnen lagen klaar voor ons en konden per direct worden opgehaald.
Het heeft even geduurd. Maar... Wat in het vat zit verzuurt niet.
Vandaag konden we eindelijk het tegoed van 33,00 euro gaan uitgeven in het tuincentrum.
Het ritje naar het tuincentrum hebben we gecombineerd met een ritje naar de kringloop. Na 37 dagen opruimen en schoonmaken gaan deze twee (volle!) dozen én paraplu naar de kringloop. Willem-Beer blijft natuurlijk gezellig bij ons.
Naast deze dozen heb ik ook mensen blij gemaakt via gratis op te halen. Het gaat gestaag, maar het gaat. ;-)
Sinds dit 365-dagenproject vind ik ook allerlei leuke quotes met betrekking tot opruimen of schoonmaken. :-)
De twee dozen met spullen (en niet te vergeten de paraplu) zijn naar de kringloop gebracht. Natuurlijk moest ik even een kijkje nemen. ;-) Doordat ik zo bewust met opruimen bezig ben, heb ik veel minder de behoefte om iets in huis te halen, en heb alleen maar gekeken.
Na het bezoekje aan de kringloop zijn we naar het tuincentrum gegaan.

Drie zakken met "speciale"
bollen. Dat wordt een vrolijk
voorjaar!
Dit is de "buit".

Op deze ontspannen zaterdag stond er na het eten nog één basisklusje open: samen met manlief het kasboek doornemen.
Op deze manier zijn we er allebei betrokken. Ik zag er als een BEER tegenop.
Waarom? Ik denk dat ik het in mijn hoofd groter heb gemaakt, dan het daadwerkelijk was.
(En... Je wordt met je neus op de feiten gedrukt).
We zijn er maximaal 15 minuten mee bezig geweest. Ook dit is weer een les.
Een andere les die we trokken uit het nalopen van het kasboek: we moeten écht beter op ons geld letten.
Mmm, misschien ook een leuke uitdaging binnen dit 365-dagenproject?
Een mooie wijsheid van Loesje om deze post mee af te sluiten.
 
En nu? Nu ga ik de aflevering van Penoza kijken, die morgen pas uitgezonden wordt. (Ik maak deel uit van het "netwerk") en heb deze week alle opdrachten goed uitgevoerd, dit is mijn beloning. :-)
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten