zondag 29 november 2015

Dag 101- experimentele schoonmaak-Klus

Onze oven kon wel een flinke schoonmaakbeurt gebruiken.
Ergens had ik gelezen dat je ovens goed kon schoonmaken met citroen. Waar ik dit had gelezen wist ik niet meer, ik zocht het opnieuw op. Tijdens mijn zoektocht op internet las ik dat je een oven ook goed kan schoonmaken met baking soda. Ook zou je hier een ovendeur goed mee schoon kunnen krijgen.
Dit leek me leuk experiment. In plaats van baking soda gebruikten manlief en ik huishoud soda.
(Ik heb me vanmiddag behoorlijk in deze materie verdiept.) :-)
Van de huishoud soda maakten we een papje en smeerde hiermee de ovendeur in.
De ingesmeerde ovendeur. Volgens "recept" moesten we nu een half uur wachten.
In dit half uur togen manlief en ik naar de begraafplaats.

Eenmaal weer thuis was ik reuze benieuwd wat de soda voor effect zou hebben. Manlief maakte de ovendeur schoon met dit als resultaat...
...Wat een teleurstelling! Gelukkig hebben wij voor dit soort schoonmaak-Klussen een oud en vertrouwd middel in huis....
...Eens kijken of het hier mee beter gaat.
Manlief borstelde alles goed in, en liet dit middel vervolgens even intrekken. Vervolgens ging er een schone doek met heet water overheen.
Ah! Dit ziet er al veel beter uit! De laatste vetrestjes werden verwijderd met een glaskrabber. Dit ging perfect. En dan nu hier het eindresultaat...
...We kunnen weer door het glas kijken. ;-)

Onze conclusie: voor deze schoonmaak-Klus blijven wij "HG oven, grill & barbecue reiniger" gebruiken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten