woensdag 30 december 2015

Dag 131- omgekeerde dag (2)

Aan het eind van het jaar ben ik het gevoel van de dagen kwijt. Hierdoor zit ik een heel ander dagelijks ritme. Zo ook gisteren: gisteren was sprake van een omgekeerde dag. ;-)
Ik wilde héél graag de postcrossings-kaarten gaan schrijven. Omdat dit hobby is, schuif ik dit meestal door. Ik doe dan eerst wat er gedaan moet worden. Gisteren besloot ik eerst de kaarten te gaan schrijven. En daarna de klusjes van de ochtendroutine en eventuele andere (basis)klusjes.
De kaart met de kat gaat naar Amerika. De kaart met de vogel naar Belarus. Van de postcrossings-kaarten maak ik meestal een "feestje", zo ook gisteren.
Al met al ben ik een behoorlijke tijd bezig geweest met het schrijven en versieren van de kaarten.
Dit vond ik niet erg omdat dit ontspannend was.

Langzaam liep het tegen lunchtijd. Ik lunchte eerst voordat ik de rest van de klusjes deed.
Na de lunch dacht ik "even" de vaat uit de vaatwasser op te ruimen. Zucht... Niet alles kwam er schoon uit, dit betekende dat ik een aantal dingen met de hand moest afwassen.

Bij de vaat zaten ook een aantal weckpotten.
De weckpotten uit elkaar halen gaat mij altijd makkelijk af. Het in elkaar zetten kost mij altijd wat meer moeite, ik ben hier dan ook een tijdje mee bezig geweest. ;-)

En toen? Toen was het tijd om het bed op te maken. Omdat ik toch boven was, besloot ik de was op te vouwen. (In het kader van het bijhouden van de was, leek me dit een heel goed plan.)
 
Wanneer ik bezig ben lijkt de tijd voorbij te vliegen... En, ik wilde nog naar het Kruidvat. In de folder stond dat ze T-shirts in de aanbieding hadden. (En, ik heb heel veel nieuwe T-shirts nodig, in mijn T-shirts zitten namelijk onverklaarbare gaatjes.)
De Kruidvat bij ons in het dorp is niet heel erg overzichtelijk. Daarom liep ik meerdere rondjes door de winkel, ik zag van alles maar geen T-shirt. Vervolgens vroeg ik het aan een winkelmedewerkster haar antwoord: "Het is allemaal op". Gemakshalve ging ik er dit keer van uit dat het klopte wat er gezegd werd. Wat kocht ik wel? Een tissuedoos, en koekjestempels. Allebei voor de helft van de prijs.

Vervolgens liep ik naar kapper-zonder-afspraak, als het niet druk was wilde ik mijn haar laten knippen (dit was heel hard nodig). Dit keer was het geluk wél met mij: ik kon direct geholpen worden.
 
Na mijn bezoekje aan de kapper toog ik naar de Bruna om postzegels te kopen. Postzegels worden per één januari duurde. Nu kan ik de postzegels nog voor het "2015-tarief" kopen. Aangezien ik veel post verstuur leek mij dit een heel slim idee. ;-)
 
Wat deed ik nog meer op deze omgekeerde dag? Ik trakteerde mezelf op mijn allereerst oliebol van dit jaar!
 
Wat leert mij de omgekeerde dag? Ondanks dat ik de klusjes in een andere volgorde deed, kwam alles af wat ik op het programma had staan, zelfs het bezoekje aan de kapper.
Het is dus niet erg als je eerst wat tijd aan hobby besteed. ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten